Thursday, 6 October 2011

lawatan ke wilayah persekutuan da mahkamah syariah di alor star

salam kawan2..hehehe...hary nyh aku bosan lah...hehehe..xtau nak wat ape...jd da bosan niyh aku pon nk mengupdate blog aku niyh..hehehehe.....

kawan2 nak tahu hari niyh kelas kami DPB3A wat lawatan ke wilayah persekutuan n mahkamah syariah kat alor star jew...hehehe...walaupon dekat tp sonok lah...hehehe..mcm kat putrajaya..hahaha....kami semua bertolak dari POLIMAS dalam jam 8.30 a.m...huhuh...sampai di sana dalm koi 9 lah kot..huhu..aku xtahu pon sampai koi bape...xtngok jam pon...kihkihkih......sampai sahaje di sana...wau!!!aku terpegun beb....hahah..walaupon da setahun setengah aku dok kat kedah niyh..lom pernah lagi aku pergi kesana...huhuhu....mmg teruja lah kot...hehehe.....kami sume pon masuk lah ke dalam bangunan tersebut...FUYYYOOOHHH!!!!....haahaha....best!!!hahaha....kami menunggu di ruangan lobi...hehehe..selepas itu kami dipelawa pergi ke tingkat 4 dengan menaiki kapal terbang..hahaha....cewah je....gurau2..mesti lah naik lif ya dok???hahaha....smpai di tingkat kami di tempat di satu bilik..seperti bilik mesyuarat gitu...pergghhh...mmg syok giler ah....dpt dok kat tempat mcm tuh..teruja beb wa cakp sama lu....huhuhu....mule2 kami di saji kan dengan sarapan pagi dan minuman pagi iaitu bihun goreng dan teh panas...untung lh beb..dpt sarapan free lagi.hehehe..kami di layan dengan baek.hehehe....dikesempatan yang ade aku dan kawan2 aku sempat snap picture kat lam bilik tuh..hehe...jom kite tngok eah...

hahaha...niyh aku..hehehe...amacam???ade cam pekerja opis x???hahaha..berangan sudah...hehehe.....jom2...kite tngok gmbr seterusnya..hehehe

yang nyh lak macam mane????ade cam CEO x???hahahaha.....best2...syok nye lau dpt dok kat kusi niyh lame2....hehe...  next2...

niyh kawan2 aku...hahaha...aku nak bersnap depa pon nak juga...haha...amek je lah..hehehe.....sume wat muke cun..hahaha....


hahahaha...xtau nak possing cam ne....hahahaha...bedok je lah..hehehe....yang penting comei..hahah...perasan pulok aku niyh..hahaha....

niyh pulok..gambar aku ngan ex roomate aku...hahaha......name dye siti norzaila binti md misri....

yang sebelah aku niyh pulok...name nye nurul jannah binti shuhaimi...amek ko..siap name panjang ag..hahahah.....deye jiran bilik aku...hahaha...dye wat bisnes topup kat asrama..hahaha.....hehehehe....







haaaa.....korang sume nak tahu kiteorang ade kat mane nyh???time niyh kami berada di tingkat paling atas kat bangunan tuh..huhu...best siot...hahahaha

ha....niyh lah geng2 kami ...huhuhu....DPB3A...huhuhu.....ramai kan llki...pompuan cume ade 9 orng je...tp kat dlm gmbr niyh ade 8 sbb aku ngah snap picture niyh..hehehe...sb tuh xckup 9..huhhu...lelaki pon ramai yg xade..huhuh....yang penting...dyeorang sume best!!!!huhuhu....sayang kat dyeorang sume!!huhuhu....


niyh lah mahkamah syariah tuh..huhuhu...bangunan nyh je yg aku dpt snap...bangunan ag satu tuh aku lupa nak snap lah...hehehehe...dpt snap yang niyh pon ckup lah eak..hehehehehe....
ha kwan2...itu jelah kot wat mase skarng eah...aku da xda idea lah...hehehe...laen kali kite sambong ag....owh ye...aku lupe nak bgthu kat korang....kami wat lwatan kat situ bukan suke2...tp kami sume wat lawatan sambil belajar tentang air ventilatin and air conditioning...hehehehe.....haa....bnyk gak lah yang kami tahu...sistem di stu besar tau...hahaha....ok lah kawan2...kite sambong laen kali eah...xdok ideo do nyh..hakhakhak..babai kawan2...ketemu dihary yang dan waktu yang laen...daaa~~~~~~hehehe







Friday, 30 September 2011

sukan oh sukan...huhu

hai kawan2...huhuuh...hary niyh saya xnak citer pasal cinta or laen2...saya just nak tunjuk kan gambar sewaktu saya bersukan ( poyo kan..huhu...padahal xbersukan pon..keje snap sane snap sini je..huhu...). jom kite tinjau2 gmbar saya dan roomate saya yg bernama zura affiza binti raduan ( amboiii...siap name penoh lagi..hehehe)

 haha...gambar niyh zura yang ambik..mak aiii...poyo kan muke saya...haha...time niyh kan saya n zura tengah tengok budak2 niyh maen tarik tali..huhu..syok tngok dyeorng sambil bergambar..hahaha..

 haaaa......yang sebelah kiri tuh lah zura merangkap roomate n classmate saya..huhuhu....


no komen for this picture... hahaha....

huhuhu....gambar niyh diambil di tasik polimas...hehehe...possing yang agk teruk jugak lah...hahaha..


duduk termenung menghadap tasik..(pikiran melayang entah ke mana..hahaha)


hahahaha...gambar niyh lagi lah xboleh blah..hahahaha.....saje nak test kekuatan tangan...hahaha...lawok2...korang jangan lak gelak un aku..hahaha...aku sowang gelak xpa...hehehehe...xesah pon kowng nak gelak un aku..hehe....


 niyh lagi satu...hahaha...xda keje nak panjat tiang kan...hahaha...xbetul agknye budak lam gmbar uh....eah2...budak lam gmbr uh bukan saya kew???hahahah..kutuk diri lak saya niyh..hehehe...

gambar seterusnya niyh..gambar roomate saya....huhhu...dye pon nak berpossing gak cam saya..hahaha.....jom kite tngok dye eah....feeewwwiiiittt~~~~

ceeewwwaaahhh~~~~huhuhuhu.......possing dye eah....hahaha....ayu lah siooottt...hahahahaha....(ayu ke??hahahahaha..jahat tau saya niyh..huhu...gurau2 je..hehehe...). jangan marah eah cik zura affiza...haha

 
 wauuuu!!!hahaha...awek sape lah niyh..huhhu.....aiii cik kak....termenung dok teringat kat buah haty kew???huhuhu...

 hahahahaha....cantek betol lah...pandai sungguh orang yang snap pic niyh....huhu...aicehhh....huhuhu.......duduk termenung dibawah pokok bertongkad dagu...huhu...nice...huhuhu....


jadi...setakat ini dahulu lah ye kawan2...huhuhu.....xok lak post saya kali ini..huhuhu.....ape2pon...terima kasih lah pada sesiapa yang sudi menjenguk,...hehehe.....bye2 kawan2...assalamualaikum..^_^..semoga ketemu lagi..huhuhu

Thursday, 29 September 2011

cinta itu

.....KeTiKa AkU sAlAh.....
......DiA sElAlU mEmAaFkAn Aku......


.......KeTiKa AkU mArAh.......
.......DiA sElAlU tErSeNyUm UnTuKkU.......


.......kEtIkA aKu SaKiT.......
........DiA sElAlu BeRi YaNg TeRbAiK uNtUk DirIkU.......


........KeTiKa AkU pErGi........
.........DiA sEnTiAsA aDa uNtUk MeNuNgGu DiRiKu.......

......DaN.......

..........kEtIkA cInTa ItU TeRgAnTi DeNgAn LaIn.......
......CiNtA MaSiH dAn SeNtIaSa AdA UnTuKkU....


......KeRaNa.......


........DiAlAh CiNtA iTu.........







Wednesday, 17 August 2011

sekarang...segala-galanya telah pon berakhir....orang yang aku sayang sanggup khianati diri aku sendiri....di saat kami maseh bersama dia juga jatoh sayang pda perempuan laen...dye mengaku dengan saya...hanya tuhan je tahu perasaan saya saat dye meluahkan tu....dye xnk saya tinggalkn dye tp di masa yang sama dye xnk tinggalkan perempuan tuh....dye tanya saya....boleh x saya nak dua2????saya hanya mampu beristghfar di dalam haty.....saya xsangka orang yang saya sayang sanggup meminta sebegitu dengan saya......saya bg dye 1 je pilihan tp dye ttp xnk.....saya xtahu nk wat ape......bohong kalau saya xterluka dengan ape yg dye lakukan pada saya...dan semlm adlah hari di mana sy undurkan diri saya....walaupun pahit untuk saya telan...tp itu lah pengorbanan saya untk dye orng yang saya sayang.....biarlah saya saket aslkn dye bhgia....saya terpksa sedar diri saya....saya terpksa sedar dri saya di haty die....walau macam mane pon....sayang saya xpernah berubah...sbb saya terlalu sayangkan diri dye......hati saya terluka sangat2.....terlalu susah untuk sembuh......saya xpernah menyimpan dendam pada dye...saya sentiase memaafkan die....saya xtahu kenpa saya boleh bersabar dengan ape yg dye wat pada saya......dengan kesabaran saya tuh....akhrnye keluar lah keputusan yg membuatkn saya saket....saya rela die pergi pda perempuan tuh.....sbb saya xsanggup orang yang saya sayang menyayangi perempuan laen....saya xtahu di mana silap saya......saya cube untuk memahami dye....saya cube untuk tidak sakiti hati dye....tp dengan senag dye sakiti hati saya.....

dulu dye hadir dalam hidup saya ketika saya kecewa...dan mmbuat kan saya jatuh sayang pda die.....macam2 yang die jnji pada saya....dye kate dye xakan kecewakn saya sebb dye akn jga saya mcm mna dye jga diri dye sendiri...tp skrng.....dye beralih pda pompuan laen.....saya rase hina sangat dengan ape yang perempuan tuh cakap....seolah2 saya niyh xada harga diri.....saya sungguh2 xsangka....dan saya juga xsangka yang die selama niyh xpernah mengaku yang saya makwe dye......ya Allah....hina sangat ke saya di mata awk???smpaikan awk xmengaku saya makwe awk???4bulan wak kite kpl....untuk ape awk mntak saya jd kpl awk????kenpa permaenkan saya???kenpa bukn orng laen wak???kenpa wak????saya xkuat wak......sungguh...saya xkuat nak hadapinya wak.........kenpa awk lakukan ini pda diri saya wak???awak tahu saya terlalu saket untuk terima kenyataan nie wak????kenpa sanggup menipu diri saya???kenpa wat saya jatuh sayang pd awk???kenpa!!kenpa!!!

kawan2.....sungguh saya xkuat kawan2......saya bukan lah seorang perempuan yang kuat...kenpa dugaan niy yang mnimpa diri saya?????saya xsanggup kawan2......


Saturday, 30 July 2011

whatever..huhu...

when i first saw you,
i was afraid to talk to you,
when i first to talked to you,
i was afraid to like you,
when i first liked you,
i was afraid to love you,
now that i love you,
i'm afraid to lose you..


never say 'I LOVE YOU'
if you really dont care
never talk about feelings
if they aren't really there
never hold my hand
if your gonna break my heart
never say your going to..
if you don't plan to start..
never look into my eyes..
if all you do is lie..
never says hi..
if you really mean goodbye..
if you really mean forever..
then say you will try..
neber say forever..
coz forever makes me cry...

Tuesday, 3 May 2011

hargai adanya aku...

bila aku ada..
akui aanya aku..
sedari hadirnya aku..
jaga hati aku..
buat aku rasa..aku ada..
kerna..adanya aku dalam hidupmu..
untuk menyayangi kamu..
untuk cinta kamu..
bukan untuk menyakiti..
tapi untuk mengubati..
aku sayang kamu..
sukar untuk aku bicarakan..
sehingga hadirnya kamu..
dan adanya aku dalam hidup kamu..
kerana aku sedia menyayangi..
kini..adanya sayang dalam hati aku..
kerana adanya kamu dalam hati aku..
cerianya aku kerana aku tahu..
di taman itu ada cinta aku dan kamu..
andai satu ketika..
aku rasa cuma yang menyayangi...
andai satu ketika..
aku sedar cuma aku sendiri yang mengingati..
andai satu ketika..
aku sedar cuma aku yang mencintai..
akan aku berlalu..
tinggalkan taman cinta itu..
berlalu aku dengan kesepian..
bersama kesakitan yang pernah aku rasakan dulu..
dan berjanji untuk tidak akan mencintai..
adapun hadirnya cinta itu..
mungkin akan berlayarlah cinta itu..
bersama dingin nya haty aku..

Saturday, 23 April 2011

Jika kita mencintai seseorang, kita akan senantiasa mendo'akannya walaupun dia tidak berada disisi kita.Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? sebab Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah Cinta ...Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika  masih mahu mencuba.Jangan sesekali menyerah jika masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan tidak mencintainya lagi, jika masih tidak dapat melupakannya.Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun kita telah dikecewakan. Kepada yang masih percaya, walaupun telah dikhianati.Kepada yang masih ingin mencintai, walaupun telah disakiti dan Kepada yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia lantaran akhirnya terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenak sekarang selagi ada hayatnya.Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan tersebut.Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat. Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.Seandainya kamu ingin mencintai atau memiliki hati seorang gadis, ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah. Kadangkala kamu mencium harum mawar tersebut, tetapi kadangkala kamu terasa bisa duri mawar itu menusuk jari. 
Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kita bertemu seseorang yang sangat berarti bagi kita, hanya untuk menemukan bahwa pada akhirnya menjadi tidak berarti dan kita harus membiarkannya pergi.Kadangkala kita tidak menghargai orang yang mencintai kita sepenuh hati, sehingga kita kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna penyesalan karena perginya tanpa berkata lagi.Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, sekiranya kita benar-benar mencintainya setulus hati.   Hati-hati dengan cinta, sebb cinta juga dapat membuat orang sehat menjadi sakit, orang gemuk menjadi kurus, orang normal menjadi gila, orang kaya menjadi miskin, raja menjadi budak, jika cintanya itu disambut oleh para pecinta PALSU.Kemungkinan apa yang kita sayangi atau cintai tersimpan keburukan didalamnya dan kemungkinan apa yang kita benci tersimpan kebaikan didalamnya.   Cinta kepada harta artinya bakhil, cinta kepada perempuan artinya alam, cinta kepada diri artinya bijaksana, cinta kepada mati artinya hidup dan cinta kepada Tuhan artinya Takwa.Lemparkan seorang yang bahagia dalam bercinta kedalam laut, pasti ia akan membawa seekor ikan. Lemparkan pula seorang yang gagal dalam bercinta ke dalam gudang roti, pasti ia akan mati kelaparan.   Seandainya kamu dapat berbicara dalam semua bahasa manusia dan alam, tetapi tidak mempunyai perasaan cinta dan kasih, dirimu tak ubah seperti gong yang bergaung atau sekedar canang yang gemericing.Cinta adalah keabadiandan kenangan adalah hal terindah yang pernah dimiliki.Siapa pun pandai menghayati cinta, tapi tak seorangpun pandai menilai cinta sebab cinta bukanlah suatu objek yang boleh dilihat oleh mata kasar, sebaliknya cinta hanya dapat dirasakan melalui hati dan perasaan.Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin.Inilah dahsyatnya cinta.Cinta sebenarnya adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan.Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan didalam dirinya.Kamu tidak akan pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. Namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya.Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut kemulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.   Bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.Jika saja kehadiran cinta sekedar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir.