Saturday, 20 October 2012

assalamualaikum...

hanya sekadar ingin berkongsi...


sesungguhnya kita semua yang ada didunia ini tidak sempurna, tetapi kita akan menjadi sempurna apabila kita saling melengkapi antara satu sama lain.
setiap orang menginginkan kesempuranaan tetapi mereka tidak sedar bahawa kesempurnaan hanya dimiliki oleh Allah S.W.T.

berusaha lah untuk menjadi yang sempurna pada pandangan Allah S.W.T kerana hanya Dia yang sentiasa berada di samping kita dikala suka dan duka, dikala kita sihat mahupun sakit, dikala kita susah mahupun senang.


setiap orang yang beriman mempunyai upaya untuknya mengajak kepada kebaikan, mengajak kepada perkara-perkara yang akan mendekatkan kepada Allah S.W.T dan melarang dari melakukan perbuatan yang dimurkai Allah S.W.T.

tidak ada sesuatu yang lebih baik daripada akal yang di indahkan oleh ilmu, ilmu dengan kebenaran, kebenaran dengan kebaikan dan kebaikan dengan ketaqwaan.

latihkan lah diri kita untuk membalas dengan kebaikan kepada orang-orang yang telah melakukan keburukan terhadap diri kita.

belajarlah untuk menahan diri kita dari selalu ingin melihat jasa dan kebaikan diri sendiri.orang yang ikhlas bijak menyembunyikan kebaikan yang telah dilakukan sebagaimana dia menyembunyikan keburukan dirinya.






Friday, 31 August 2012

nothing

- lupakan diriku -

pertama kali ku lihat wajahmu...
wajahmu sering bermain dimataku..
suaramu selalu terdengar memanggil namaku..
andainya kita sedang bercinta..
pasti suatu hari kitakan berpisah..
cintaku hanya untukmu sayang..
tiada orang ketiga..
kau lafazkan kata cinta kepada diriku ini..
jika diterima pasti terluka...
sebab kau sudah berpunya..
oh...lupakan diriku ini..
ohh....lupakan hajatku ini..
hajatku hanya ingin bersama untuk selamanya..
oh...lupakan diriku ini..
oh...lupakan percintaanku ini..
ku anggap ini satu permainan..
cinta yang abadi..
tiap malam...
ku imbas kembali..
kenangan kau dan aku..
jika diterima pasti terluka..
sebab kau sudah berpunya..
oh...lupakan diriku ini..
oh...lupakan hajatku ini..
hajatku hanya ingin bersama untuk selamanya..
oh...lupakan diriku ini..
oh...lupakan percintaanku ini..
ku anggap ini satu permainan ..
cinta yang abadi...

Friday, 20 April 2012

hasil kerja yang telah aku buat...

hai kawan2...hari niyh terasa ingin bercerita pulak..setelah lama tidak meng'update'...huhuhu...
hari niyh aku nak cerita pengalaman aku membuat lukisan autocad yang telah diberi oleh penyelia aku iaitu ENCIK KHAIRUL AFFENDI BIN BIDIN..memang lah nmpk mudah tapi bila da bkene buat memang terseksa uh...mengambil masa yang lama plak uh...isshh...setelah siap aku tunjuk pada penyelia aku...dan...errrrr....kene rejek...kene perbetulkan lagi...humm...ase nak menangis plak mase uh...banyak kali uwh kene rejek...dan...ntah kali ke berapa selepas direjek..akhir penyelia ku baru berpuas hati...nasib bek...
dan aku ingat stelah itu tiada lagi perubahan yang akan dilakukan...
ternyata benar dugaan aku...aku kene buat perubahan besar dalam lukisan autocad aku tuh...tapi kali niyh bukan penyelia aku yang mahu aku lakukan perubahan tetapi...orang luar pula..yang menghandlekan 'kertas kerja itu" untuk projek di UTC melaka itu. namanya ENCIK HAZRIN..dan dia telah berjumpa dengan aku dan bercakap sendiri dengan aku yang dye mahukan perubahan...OK...aku terima tugas itu...aku mengikut contoh yang telah dye berikan...selama 2 or 3 hari bawu aku siap...dan ini lah hasilnya
nampak memang sangat2 mudah..tetapi...fuhhh!!!mencabar sanubari beb...huhuhu....tension aku membuatnye...memang nak menangis bile membuatnye...hhuhu,,...tapi siap juga akhirnya...dan EN.HAZRIN pun menerimanya..huhu...Alhamdulillah...
TAPI!!!!
setelah siap tuh semua igt un da beres da...ade lagi..kali niy aku kene wat senarai BQ..korang tahu ape tuh BQ???aku pun xtahu ape itu BQ...dan setelah aku wat rujukan...akhirnya aku tahu ape itu BQ..tapi untuk terangkan kat hang pa sume mmang susah..memang susah lah nak terangkan..korang cari lah sendiri ..hihihi....niyh adelah BQ yang telah aku buat berdasarkan layout plan diatas.
mmg pening lah wat...huhuhu...apepon...TERBAEKKK...hehehe.....

Thursday, 23 February 2012

haip kwan2...ase da lame x update blog nie..huhuhu....biase lah sebok kat opis...huhuhu..ntah ape yang sbok aku pon xthu lah..heheh....

harynie ase rindu pulak nak menulis sesuatu kat sini...
xtahu lah ape yang aku nk tulis kat sini...kite tengok jelah....huhhhuhu...

sebenarnye aku rindu kat kawan2 aku...dari sekolah rendah smpai lah kawan2 aku at poli....xpenah aku lupa kat dyeorang..walupun kadang2 aku terlupa tarikh lahir dyeorang tapi dyeorang tetap kawan aku...tapi kawan aku yang paling memahami aku dan aku berkawan dengan dye sejak aku tadika lagi...dye lah kawan aku sampai bile2...walaupun kiteorang jarang contct tp aku yakin yang dye xpenah lupakan aku...huhuhu.....kawan yang aku cakap kan tuh adalah norfarahin binti salim..aku sayang kat dye...huhu...aku gak ade sorang kawan yang memahami aku...sentiase ade kalau aku sedang kesedihan...walaupun aku kenal dye di SMTBP mase tingkatan 4 tp aku suke kawan ngan dye...dye baek...memahami..dan sekepala ngan aku...fara dan nana lah yang sentiase ade dengan aku ketika aku tngah sedang sush dan seng dilnda kesedihan..aku dan fara sekolah satu tempat sejak dulu lagi...dari sekolah rendah mahupun menengah smapai lah masuk sekolah teknik cume berbeza kelas jew...di SMTBP...kiteorang jarang bersama...tapi bile time prep kiteorang bersama...huhuhu...as erindu kenangan dulu...tapi...sekarang kiteorang berbeza haluan apabila tamatnye zaman persekolahan...walaupun berbeza haluan kiteorang tetap berkawan...status kawan tuh xkan pernah padam...dan aku rase dyeorang lah sahabat aku yang paling aku sayang...tibe2 hary nie aku teringat kat dyeorang...
hmmm...rindu agaknye kan...huhuhu....
sedih lah pulak...hmmm....
apapun aku doa kan dyeorang berjaya dengan cemerlang...da lama kiteorang xjumpa...masing2 da jauh....sorang kat melaka, sorang kat puchong...dan aku pulak kat kedah...jadi xada mase yang sesuai...ape pon aku harap aku dapat jumpa dyeorang sebelom mata aku terttup selamanya...




love u frens....